Prince William Makes Last Minute Edit To ITV Documentary About Prince Harry & Meghan Markle

william harry itv
Source: MEGA

Jul. 6 2021, Published 9:49 a.m. ET

Link to FacebookShare to TwitterShare to Email

Prince William is slamming the rumors about his family.

Article continues below advertisement

The dad-of-three had his staff remove some footage from the ITV documentary, Harry and William: What Went Wrong, just before it aired in the U.K. on Sunday, July 4.

According to the Daily Mail, ITV removed a quote from journalist Omid Scobie, who claimed that Prince William's staff at Kensington Palace planted a story which questioned Harry's mental health. Scobie claimed that William's team planted the interview after Meghan Markle and Harry spoke with ITV reporter Tom Bradby in South Africa in 2019.

Article continues below advertisement

In the interview, Bradby asked how Meghan was doing, to which she replied, “Thank you for asking, because not many people have asked if I’m OK. But it’s a very real thing to be going through behind the scenes.”

Article continues below advertisement

In the documentary, Scobie originally said, “I would say that it was no coincidence that it was shortly after that aired, even the next day, there were source quotes that came from a senior aide at Kensington Palace saying that William was worried about his brother’s mental health.”

After William's team made the edit, the network removed the words "about his brother's mental health."

Article continues below advertisement

Willliam’s staff “contacted the producers in relation to … Scobie’s suggestion that William had expressed a ‘concern’ about his brother’s mental health, which the author had no evidence to support," the Daily Mail reported.

ITV "carefully considered" the request and “chose to remove any reference to mental health from the sequence, although they chose to keep in Mr. Scobie’s comment about an alleged briefing from Kensington Palace relating to Harry.”

Article continues below advertisement

The outlet reported that Kensington Palace warned ITV that if they didn't cut that specific part out, there would be consequences, explaining “that such a suggestion, if it formed part of the ITV program, would be defamatory in that it was substantially untrue.”

Advertisement
More Stories

© Copyright 2021 Empire Media Group, Inc. The Royal Observer is a registered trademark. All Rights Reserved. People may receive compensation for some links to products and services on this website. Offers may be subject to change without notice.